Een revolutionair planningssysteem
Wil je relevant blijven, dan moet je wendbaar zijn. Dat geldt zeker voor het onderwijs, waar een leven lang leren hoog op de agenda staat. Maar blikken we terug, dan was er een tijd waarin ontwikkelingen binnen het onderwijs gestaag verliepen. Een tijd waarin strikte roosters de boventoon voerden, er werd vastgehouden aan oude curricula, en weinig ruimte was voor individuele behoeften.
Toen Olaf bij het Summa College – een toonaangevende mbo-instelling in Eindhoven - startte, stond hij voor de uitdaging om hier verandering in te brengen. Traditionele roostermethoden waren niet efficiënt en leidden met regelmaat tot planningsconflicten en verwarring. Dat kan efficiënter dacht hij, en startte met het gebruik van het revolutionaire planningssysteem Xedule.
Kennis delen en innovatie stimuleren
Het invoeren van Xedule heeft ervoor gezorgd dat het onderwijslogistieke proces in een rap tempo transformeerde. En de productiviteit met 30% steeg. Olaf heeft als bestuurder een sleutelrol gespeeld bij de implementatie van Xedule bij verschillende onderwijsinstellingen, zoals het Summa-college. Hij weet voor welke uitdagingen beheerders staan en denkt mee over oplossingen. Olafs passie voor het onderwijs en toewijding voor het stimuleren van innovatie, maken hem tot een gerespecteerde en veelgevraagde expert in het veld. Zijn reis van Visma Advitrae's eerste Xedule-klant, het Summa Collega naar een deskundige adviseur, is het bewijs van hoe technologie de drijvende kracht is binnen het onderwijslogistieke proces.