Nieuwe huisstijl
We hebben de nieuwsbrief in een nieuwe jasje gestoken! Onze huisstijl wijzigt per 1 januari 2022 en we willen je laten wennen aan deze verandering. We hebben tevens aanpassingen gedaan in onze applicatie. De kleurstelling is aangepast én we hebben een nieuw logo!
Het ontstaan van het nieuwe logo
Bij het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl hoort een passend logo. We willen je graag meenemen in het proces van het ontstaan van dit logo.
Samen met het marketingbureau dat ondersteuning bood tijdens dit proces hebben we gekeken naar wat kenmerkend is aan het logo van Foleta. Zoals je kunt zien op de eerste afbeelding hebben de letters O, E en A met 'kuif' boven op de letters kenmerken van het oog van een uil. We vinden het belangrijk de herkenbaarheid van het logo te behouden. Daarom hebben we besloten deze letters als uitgangspunt te nemen bij het ontwikkelen van het nieuwe logo.
Feitje: een uil staat symbool voor perspectief, wijsheid en educatie. Kenmerken die passend zijn bij onze visie.
Vervolgens is er een schets gemaakt van de letter o met een dikkere 'kuif' dat meer passend is bij het oog van een uil, zoals op plaatje twee te zien is.
Toen het uiterlijk van het nieuwe logo vaststond zijn we gaan kijken naar kleurstellingen passend bij onze nieuwe huisstijl. We zijn gegaan voor zachtere blauw-tinten.
Wij zijn erg blij met het eindresultaat en hopen dat het nieuwe logo snel herkenbaarheid geeft. Tijdens dit proces hebben we er voor gekozen om dit nieuwe logo voor zowel Foleta als Fusyon in te zetten.