Article
Jeroen vond in jeugdvriend Casper dé drijvende kracht achter de Yuki uitjes
15/2/2022
Werken bij Visma
Article
Jeroen vond in jeugdvriend Casper dé drijvende kracht achter de Yuki uitjes
Werken bij Visma
February 15, 2022
Jeroen vond in jeugdvriend Casper dé drijvende kracht achter de Yuki uitjes
Werken bij Visma
15/2/2022
Article
Jeroen vond in jeugdvriend Casper dé drijvende kracht achter de Yuki uitjes
Werken bij Visma
February 15, 2022
Article
Jeroen vond in jeugdvriend Casper dé drijvende kracht achter de Yuki uitjes
Werken bij Visma
February 15, 2022
Jeroen werkt sinds 2016 bij Visma | yuki als supportmedewerker, de eerste bij Yuki België . Na vier maanden werd hij functioneel analist en sinds 1 januari 2020 is Jeroen developer. Zijn taak is de Belgische wet- en regelgeving in het slimme boekhoudplatform te integreren en deze actueel te houden. Hij ontwikkelt in .Net, een software framework waar de backend van het Yuki platform op wordt gebouwd. “De development stack van Yuki is innovatief, we kijken steeds naar de toekomst. Zo zijn we nu bezig om de software nog slimmer te maken door gebruik te maken van AI. Daardoor gaat de correcte factuurverwerking nog sneller en verhogen we de automatisering bij onze klanten.
Waarom heb je Casper geïntroduceerd bij Yuki?
Jeroen: “Casper was net afgestudeerd en zocht werk. Ik dacht dat hij perfect bij ons zou passen als customer support specialist. Casper is erg leergierig en ik was ervan overtuigd dat hij past bij de bedrijfscultuur waar naast hard werken teambuildingactiviteiten heel belangrijk zijn. Dat bleek juist: Casper is de drijvende kracht achter de organisatie van de uitjes van Yuki.”
Als je een groot gedeelte van je leven besteedt aan je job, dan wil je werken met hele fijne mensen
Casper: “Ik zocht een werkgever waar een fijne bedrijfscultuur heel belangrijk is. Als je een groot gedeelte van je leven besteedt aan je job, dan wil je werken met hele fijne mensen. Jeroen sprak altijd vol lof over Yuki en ik was telkens weer enorm jaloers toen hij vertelde over de teambuildinguitjes. Ik zei direct ‘ja’ toen Jeroen me voorstelde om als customer support specialist aan de slag te gaan. Inmiddels werk ik sinds 2017 bij Visma | yuki en richt me vooral op het helpen en trainen van ondernemers in de software.”
Werken jullie samen?
Jeroen: “Niet direct, maar als ik bugs in de software of feature requests vanuit Support evalueer, dan komen we af en toe met elkaar in aanraking. En soms heeft Casper namens een klant een technische vraag. Maar wel spelen we al sinds ons twaalfde in een bandje dus we zijn goed op elkaar ingespeeld.”
Spelen jullie ook bij Yuki in een band?
Casper (lachend): “We hebben wel eens op een Yuki-feestje opgetreden.”
Hebben jullie nog tips voor het werven van toppers uit je netwerk?
Jeroen: “Belangrijk is om te kijken of de persoon binnen de groep gaat passen en of de persoon die je aanbrengt de waarden van het bedrijf draagt. De sfeer heeft een grote impact op het resultaat. Dat hebben we bij Casper gezien. Hij werkt super hard en is zeer gedreven om het boekhouden onder de knie te krijgen. Dat komt ook omdat hij zich zo goed voelt in het team.”
Casper: “Als een kennis of vriend je vraagt voor een baan, dan kan je ervan uit gaan dat die bij je past omdat daar goed over is nagedacht. Ik ken Jeroen als sinds mijn vijfde, nu al 24 jaar. Dus word je gevraagd door iemand die je goed kent, kan dat tot mooie resultaten leiden.”